وبلاگ موفقیت ایرانی

در این وبلاگ مطالب انگیزشی و آموزشی موفقیت و توسعه شخصی منتشر میشود

در این وبلاگ مطالب انگیزشی و آموزشی موفقیت و توسعه شخصی منتشر میشود

مجله موفقیت در دی ماه سال 1397 با هدف توسعه و پیشرفت مخاطبان در راستای اهداف شخصی آن ها ، شکل گرفت.
هدف ما این است که محتوای آموزشی باکیفیت و بی نظیر را با بالاترین کیفیت در قالب مقالات، دوره های آموزشی، کتاب ، فیلم و پادکست آموزشی به شما عزیزان ارائه دهیم.

5 درس مهم از استیو جابز و بیل گیتس

پنجشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۲ ق.ظ

بیل گیتس و استیو جابز دو کارآفرین جاودانه محسوب میشوند. دستاورد های این دو در عرصه کسب وکار میتواند الگوی آیندگان باشد. شاید کم تر کسی مثل این دو در تاریخ ، جاه طلبانه ، توانسته است، برندی را خلق کند که تا سال های سال به موفقیت خود ادامه دهد .

استیو جابز و بیل گیتس

حالا در این مقاله قصد دارم 5 درس مهم از این دو کارآفرین بی نظیر را بررسی کنیم.

5 درس مهم از استیو جابز و بیل گیتس

  1. به آینده نگاه کنید و به نتایج تصمیمات قبلی خود در زمان حال توجه کنید. این اصل مهمی در کسب و کار سه تن از شخصیت های مهم دنیای دیجیتال است. آن ها همواره در نظر داشتند که چطور باید به آینده شرکت شان نگاه کنند و به این قضیه نیز توجه کنند که چطور تصمیمات گذشته، سبب می شود تا کسب و کار شما، در وضعیت فعلی باشد.
  2. خطرپذیری هوشمندانه، موضوع دیگری است که در این کتاب به آن اشاره شده است. اتخاذ استراتژی های بزرگ و ریسک پذیری هوشمندانه، از اصول مشابه افراد موفق است. این افراد دست روی دست نمی گذارند و اجازه نمی دهند ایده هایشان در گذر زمان از بین بروند. البته بی گدار هم به آب نمی زنند و قبل از اقدام تمام جوانبش را بررسی می کنند.
  3. ایجاد اکوسیستم کسب و کار مولد، اصل دیگری که در کتاب به آن اشاره شده. مدیران وظیفه دارند که پلتفرم های مناسب صنعتی را طراحی کنند تا کسب و کارهای دیگر را به طراحی محصولات و خدمات فرعی، تشویق کند تا زمینه ارزش آفرینی بیش تر کسب و کار خود را فراهم کند. مثلا تبلتی بسازند و اجازه دهند خدمات ثالث را دیگر کمپانی ها ارائه کنند.
  4. ضعف دیگران را، پایه قدرت خود کنید. این اصل مهم را بیل گیتس و استیو جابز که شخصیت های تاثیرگذار عصر دیجیتال هستند به خوبی رعایت کرده اند. همواره باید رقبا را مورد بررسی قرارداد و نقاط ضعف آنها را شناخت. بدین ترتیب می توان با تقویت نقاط قوت خود و اصلاح نقاط ضعف رقبا، بازارهای تازه ای را برای خدمات و محصولات خود ایجاد کرد. 
  5. کسب و کار را بر اساس قابلیت های خود، شکل دهید. از فهم بیل گیتس درباره نرم افزار تا از خود گذشتگی اندی گروو در نظم دهی به فرآیندها تا غرق شدن استیو جابز در طراحی های خارق العاده، همه و همه از تلاش این سه تن بر شکل دادن به کسب و کار خود بر اساس قابلیتهای شخصی و نقاط قوت شخصی به خوبی دلالت دارد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۳۱
علی عبدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی