وبلاگ موفقیت ایرانی

در این وبلاگ مطالب انگیزشی و آموزشی موفقیت و توسعه شخصی منتشر میشود

در این وبلاگ مطالب انگیزشی و آموزشی موفقیت و توسعه شخصی منتشر میشود

مجله موفقیت در دی ماه سال 1397 با هدف توسعه و پیشرفت مخاطبان در راستای اهداف شخصی آن ها ، شکل گرفت.
هدف ما این است که محتوای آموزشی باکیفیت و بی نظیر را با بالاترین کیفیت در قالب مقالات، دوره های آموزشی، کتاب ، فیلم و پادکست آموزشی به شما عزیزان ارائه دهیم.

16 عادت افراد ثروتمند و موفق

جمعه, ۲۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۳ ب.ظ

افراد ثروتمند و موفق را اغلب با تفریحات لاکشری(لاکچری، luxury یا هرچی!!!) ، ماشین های گرانقیمت و …. میشناسیم. اما امروز در مقاله قصد داریم که به سبک زندگی این افراد و عادت هایی که موجب بدست آوردن پول و ثروت شده است بپردازیم.

حقیقت اجتناب ناپذیری که امروز به آن پی میبریم این است که واقعا این افراد با انسان های معمولی تفاوت هایی دارند. شاید ظاهرا این جمله خلاف کلیشه های انگیزشی امروزی است که میگوید : افراد موفق هیچ استعداد یا برتری خاصی نسبت به بقیه ندارند. البته باید دید که منظور از استعداد چیست.

استعداد یک زمینه است و زمانی آشکار میشود که چاشنی به نام پشتکار و تلاش با آن مخلوط شود. و نکته دیگر این است که استعداد چیزی است که همه بلااستثنا ، کم و بیش ، در بعضی زمینه ها ، دارای آن هستیم. پس باید به این نتیجه رسید که موفقیت این افراد در زمینه های مختلف ، به خصوص مالی، به دلیل فرآینده های اکتسابی و ارادی است که در طول زندگی به آن پایبند بودند.

  • عادت های افراد ثروتمند

با یادگیری این 16عادت افراد ثروتمند و اجرای آن در زندگی میتوانید تحولی در زندگی مالی خود به وجود آورید .

1.ولخرجی ممنوع

افراد ثروتمند در ابتدای راهشان انسان های فوق العاده صرفه جو و محتاطی برای خرج کردن پول هایشان هستند.

اکثر آن ها پس انداز را اولویت خود قرار میدهند. در کتاب پدر پولدار ، پدر بی پول اثر رابرت کیوساکی نوشته شده است که افراد موفق اغلب 20 در صدر از درآمد خود را در اولین فرصت پس انداز کرده و با 80 درصد باقی مانده زندگی میکنند. این در حالی است که اکثر انسان ها در اولین فرصت آن را خرج بدهی و اقساط میکنند و چیزی که در آخر باقی می ماند را خرج گذراندن زندگی میکنند.

شما چه دوست داشته باشید چه نه ! برای استقلال مالی نیاز دارید ، محدودیت های مصرف را از سوی خود اعمال کنید در غیر اینصورت این پول است که شما را محدود میکند.

2. به شانس تکیه نمیکنند

یک واقعیت جالب ؛ 78 درصد از افرادی که برنده جایزه 1 میلیون دلاری لاتاری میشوند ، هیچوقت ثروت مند باقی نمی مانند و خیلی سریع در عرض چند ماه تا چند سال هر آنچه که بدست آورده اند را از دست میدهند.

افراد ثروتمند هیچوقت بر شانس تکیه نمیکنند چون از نظر آن ها برنده واقعی کسی است که شانسش را خودش ساخته باشد .

3. مطالعه را فراموش نمیکنند

این اصلی است که اغلب فراموش میشود. با نگاهی گذرا به زندگی افرادی چون بیل گیتس ، وارن بافت ، جف بیزوس و … متوجه نکته اشتراکی بین همه آن ها میشوید. همه آن ها کتاب خوان های حرفه ای هستند و مطالعه را بخشی در روتین روزانه خود قرار داده اند.

علم بزرگترین ثروتی است که انسان ها میتوانند داشته باشند. با علم میتوان موانع را پشت سر گذاشت ، میتوان درست فکر کرد و دید بهتری به مسائل داشت. شما هم اگر خواستار کسب ثروت در زندگی هستید حتما مطالعه کنید.(دانلود بهترین کتاب های موفقیت به صورت رایگان)

4.از زمانشان به بهترین نحو استفاده میکنند.

شاید یکی از بهترین عادت های سازنده افراد ثروتمند این است که از زمانشان به بهترین نحو استفاده میکنند.


تلویزیون دیدن ، چرخیدن در شبکات اجتماعی و پیگیری اخبار سلبریتی ها! اعمالی است که در زندگی افراد موفق نمیتوان یافت. افراد موفق به شدت زمان را گرانبها میدانند.


5.احساسات خود را کنترل میکنند. 

 تصمیم گیری درست در مسائل مالی باید با تفکر و منطق صورت بگیرد. افراد ثروتمند به هیچ وجه اجازه نمیدهند که احساسات عامل تصمیماتشان باشد.


گرچه احساسات نیز میتوانند در تصمیم گیری های ما نقش مثبت ایجاد کنند(برای پی بردن به اهمیت این موضوع کتاب کیمیاگر نوشته پائولو کوئیلو را مطالعه کنید)


ترس یکی از مهم ترین احساسات منفی است که در صورت اجازه میتواند در تصمیم گیری های ما اختلال ایجاد کند. هر تغییری در زندگی ، حتی تغییرات مثبت مثل ایجاد کسب و کار یا ازدواج سبب تولید ترس میشوند.

ثروتمندان در طول زندگی، ذهن خود را طوری تعلیم دادند که ترس های خود را کنترل کند.این در حالی است که افرادی از نظر مالی دچار کشمکش هستند همیشه تسلیم ترس هایشان میشوند.


6.به طور مرتب شبکه سازی میکنند.

یکی از بزرگترین و ملموس ترین قدرت های افراد ثروتمند این است که این افراد مجموعه ای از افراد قدرتمند و حرفه ای در زمینه کاری خود را در دایره روابطشان قرار داده اند.

شبکه سازی یکی از مهره های کلیدی برای موفقیت . از آن جا که ما برای رسیدن به استقلال مالی نیاز داریم که گاهی از دیگران کمک بگیریم، خوب است که از کسانی کمک بگیریم که راهی که ما در حال پیمودن آن هستیم را رفته اند و چه بهتر که آن ها جزو دوستان ما باشند!.


7.فراتر از حیطه کاری خود قدم بر میدارند

افراد ثروتمند به هیچ وجه خود را محصور در چهارچوب شغلی خود نمیکنند. این به آن معناست که از هر کاری برای رسیدن به هدف خود که استقلال مالی است ، فرار نمیکنند.


(این کار خارج از وظایف من است) حرفی است که معمولا از عموم جامعه میشونیم ، اما افراد ثروتمند برای رسیدن به سود یا رساندن ارزش به مجموعه ای که در آن مشغول به کار هستند حاضر به انجام کارهای بیشتر از وظایف خود ، هستند.

8.هدف گذاری به جای رویاپردازی!

تقریبا تمام افراد موفق ، اهداف را به آرزوها و رویاهایشان ترجیح میدهند.

این به آن معنا نیست که این افراد رویاپردازی نمیکنند بلکه زمانی که بخواهند به رویاهایشان برسند ، به جایی خیال پردازی ، آن را تبدیل به هدف میکنند و برای آن برنامه ریزی می کنند.


هدف گذاری جزو پایه ای ترین اصولی است که شما برای رسیدن به ثروت باید رعایت کنید.


9. کارها را به تعویق نمی اندازند.

افراد ثروتمند از تعویق انداختن کارهایشان دوری میکنند. آن ها میدانند که زمان گرانبها است و باید از آن به بهترین نحو استفاده کنند.


10.گوش میدهند 

یکی از عادات افراد موفق این است که بیشتر از اینکه حرف بزنند ، گوش میدهند. این کار باعث میشود بهتر فکر کنند و فرصتی است که نکات آموزنده اطراف خود را درک کنند.

این افراد همیشه در حال یادگیری هستند و با گوش دادن به حرف های دیگران ، در روابط اجتماعی نیز قدرتمند ظاهر میشوند.


11.از افراد سمی دوری میکنند.

تحقیقات این مسئله را ثابت کردند که ما انسان ها شباهت بسیار زیادی به دوستانمان داریم. پس اگر میخواهید تبدیل به فردی ثروتمند شوید در اولین فرصت به دوستان و افراد اطرافتان نگاهی عمیق بیندازید. سعی کنید اطرافتان را با افراد موفق و ثروتمند که باعث پسشرفت شما میشوند احاطه کنید.

12.آنها هرگز ناامید نمیشوند.

افراد ثروتمند به هیچ وجه نامید نمیشوند. آنها همیشه و هر لحظه در حال پیگیری اهداف خود هستند و از شکست نمی ترسند.

13.باور های ثروت ساز دارند

اگر به شما بگوییم که مهم ترین عامل موفقیت افراد ثروتمند ، باور های آن هاست ، دروغ نگفته ایم!!


افراد فقیر و کسانی که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم میکنند دائم با جملاتی مانند:


تو ایران نمیشه موفق شد

فقرا نمیتونن ثروتمند بشن

فقرا بدشانس هستن

خودشان از ثروت و فراوانی دور میکنند. اما ثرتمندان این طور نیستند. آن ها فوق العاده مثبت هستند و باور های محدود کننده را از خود دور کرده اند.


در ضمن برای آشنایی بیشتر با باور های ثروت ساز و عادت های افراد ثروتمند این مقاله را دنبال کنید: کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید


14. آن ها مربی دارند

93درصد از ثروتمندان ، کسانی را برای راهنمایی و کمک گرفتن در راه هدفشان انتخاب کرده اند. آن ها میدانند که قدم گذاشتن در راه ثروت و موفقیت مستلزم علم آگاهی است .

پس سعی میکنند با انتخاب یک مربی که قبلا راه آن ها طی کرده آن علم و آگاهی را به دست بی آورند.


15.به شانس اعتقادی ندارند

به عقیده افراد ثروتمند ، شانس چیزی اکتسابی است. آن ها شانس را نتیجه تلاش و کوشش و باور های صحیحشان میدانند. بنابراین آن ها سعی میکنند با تلاش و پشتکار خود فرصت های پولساز را به سمت خود جذب کنند.


16. هدف اصلی خود را میشناسند

آخرین اصل یا عادت افراد موفق که میتوان آن را یکی از مهم ترین ها نیز نام برد. افراد ثروتمند یک هدف بزرگ در زندگی برای خود انتخاب کرده اند و تمام تلاششان را برای آن هدف میکنند.


شاید به همین دلیل است که آن ها افراد خوشحالی هستند چرا که هدف بزرگی دارند و برای آن میجنگند.


البته این نکته حائز اهمیت است که آن ها از کاری که میکنند لذت میبرند و به دنبال آن، حاضرند ساعت های بیشتری رو کارشان متمرکز باشند.


این بود 16 عادت افراد ثروتمند که با آن میتوانید به موفقیت های بزرگی در زندگی برسید. امیدواریم مقاله ما تحت عنوان «با این 16 عادت ساده ، میلیونر شوید» برای شما کاربردی بوده باشد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی